Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dynamite/public_html/rosnij-zdrowo.pl/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2854

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dynamite/public_html/rosnij-zdrowo.pl/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2858

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dynamite/public_html/rosnij-zdrowo.pl/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708
Jak zachęcić dziecko do jedzenia? Sposoby na niejadka – ~ Rośnij Zdrowo ~
Menu

Jak zachęcić dziecko do jedzenia? Sposoby na niejadka

Dla wielu rodziców codzienna walka ze swoim dzieckiem o każdy kęs podczas posiłków to codzienność. Kiedy nasz maluszek stanowczo zaciska ząbki na widok pełnego widelca zbliżającego się do jego buzi, sięgamy po różne sposoby, aby przekonać go do jedzenia. Przekupywanie, przymuszanie czy też przemycanie niektórych składników to klasyczne metody, jednakże nie zawsze skuteczne. Poznajmy zatem sposoby na niejadka!

Sposoby na niejadka

Dziecko niejadek to dla każdej mamy prawdziwe zmartwienie. Bieganie za maluszkiem w trakcie każdego posiłku, próby odwrócenia jego uwagi i przemycenia w ten sposób odrobiny jedzenia czy też bezsilne błaganie o to, żeby zjadł chociaż troszeczkę mogą być niezwykle wyczerpujące i męczące zarówno dla dziecka, jak i jego mamy. Warto jednak pamiętać, że bycie niejadkiem to nie problem, z którym zmaga się przez całe życie. Niechęć do jedzenia przebiega etapami, raz się pojawia, po czym znika. Jeśli Twoje dziecko jest zdrowe, to z całą pewnością się nie zagłodzi! Dzieci bowiem rodzą się z instynktem pokarmowym, który sprawia, że wiedzą czego w danej chwili im potrzeba. Oczywiście zrozumiałe jest to, że dla żadnej mamy nie jest to sprawa łatwa i przyjemna, dlatego też podpowiemy jakie skuteczne kroki można podjąć w przypadku niejadka.

Oto niektóre z nich:

Nie zmuszaj dziecka do jedzenia

Dziecko wie, kiedy jest głodne, dlatego też wpychanie na siłę zupki nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Wręcz przeciwnie, tylko zniechęci maluszka, który zacznie traktować jedzenie jako karę lub przymus. Niezależnie od tego, ile zjadł Twój smyk, staraj się go chwalić podczas posiłków.

Analizuj ile je Twój maluszek

Rodzice bardzo często, zwłaszcza przy pierwszym dziecku pragną dać mu znacznie więcej, niż jest mu potrzebne. Ważne jest, aby dokładnie rozplanowywać posiłki i zwracać uwagę na podawane porcje. Dziecko ma mniejszy żołądek niż dorosły! Postawienie przed nim pełnego talerza i zamartwianie się, że nie zniknęła z niego nawet połowa to błąd. Jedzenie, które należy brać pod uwagę to także musy owocowe, kukurydziane chrupki czy owoce, jakie maluch zjada pomiędzy posiłkami. Być może dziecko nie chce obiadku, ponieważ jest już po prostu przejedzone?

Pytaj się dziecka na co ma ochotę

Daj dziecku wybór przy wyborze posiłków. Nieco większe dzieci mają już swoje upodobania, dlatego też jeśli będą mogły same zadecydować, zwiększają się szanse na to, że zjedzą ze smakiem przygotowane danie. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku, jeśli maluszek każdego dnia chce jeść to samo, należy udać się do dietetyka, lekarza lub spróbować innych metod.

Wygląd ma znaczenie

Dzieci lubią kolory oraz rzeczy po prostu ładne, dlatego też to, w jaki sposób są mu podawane posiłki ma znaczenie. Staraj się poprzez ułożenie i kolorystkę zachęcać dziecko do jedzenia warzyw i owoców, jeśli właśnie tego unika. Podobnie w przypadku kanapek, zamiast podawać klasyczne kanapki z szynką lub serem możesz je nieco przyozdobić, tworząc na nich kształty lub wzory z warzyw oraz keczupu.

Nie biegaj za dzieckiem

Postaraj się karmić dziecko przy stole razem z resztą rodziny. Maluch widząc, że pozostali jedzą ze smakiem, sam nabierze większej ochoty. Co więcej, pozwól mu jeść samodzielnie! Bieganie za dzieckiem i karmienie go w trakcie zabawy sprawi, że tak właśnie zacznie traktować jedzenie.