Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dynamite/public_html/rosnij-zdrowo.pl/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2854

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dynamite/public_html/rosnij-zdrowo.pl/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2858

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dynamite/public_html/rosnij-zdrowo.pl/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708
Dlaczego warto skakać na skakance? – ~ Rośnij Zdrowo ~
Menu

Dlaczego warto skakać na skakance?

Skakanie na skakance to aktywność fizyczna uprawiana zarówno przez dzieci, jak i osoby dorosłe. Jest to związane z wieloma zaletami związanymi z tego typu treningiem. Oprócz tego, że jest przyjemny i sprawia frajdę to pozwala zachować ładne proporcje i dobrą kondycję.

Zalety związane ze skakaniem na skakance

Skakanka nie kosztuje wiele, a dostarcza bardzo wielu korzyści nie tylko, kiedy chodzi o wygląd, ale również stan ducha i ogólne samopoczucie. W pierwszej kolejności trening tego typu pomaga dzieciom oraz dorosłym zachować właściwą masę ciała, a w przypadku otyłości – pozbyć się zbędnych kilogramów. To także sprzymierzeniec w usprawnianiu koordynacji ruchowej i utrzymaniu równowagi. Kiedy podskoki na skakance wykonywane są bardzo szybko ma miejsce także zwiększenie tempa przemiany materii. Zyskuje na tym układ krążenia oraz serce o które należy dbać od najmłodszych lat. Oprócz tego jest to aktywność, która sprawia, że czujemy się szczęśliwi. Dlaczego więc nie korzystać z tej przyjemności, która dodatkowo wiąże się z wieloma korzyściami. Traci się wtedy zbędne i niechciane kilogramy, pracuje nad kondycją oraz wzmacnia mięśnie. Krążenie krwi również na tym zyskuje, a osoba trenująca w taki sposób (bez względu na wiek) staje się coraz bardziej wytrzymała. W tym miejscu warto zaszczyć, że efekty skakania będą widoczne już po kilku dniach.

Tak wiele dzieci w dzisiejszych czasach zmaga się z nadwagą oraz otyłością. Właśnie z tego względu należy uczynić wszystko, żeby przy pomocy aktywnej zabawy pracować nad sylwetką oraz spalić kalorie. Co najważniejsze na efekty treningu nie trzeba czekać długo. Pierwsze efekty widoczne są już po dwóch tygodniach, jednakże skakać trzeba regularnie oraz przez około pół godziny każdego dnia. Organizm na początku może nie wytrzymać tak dużego obciążenia, jednakże z biegiem czasu przyzwyczai się do coraz intensywniejszego oraz dłuższego skakania. Warto mieć na uwadze, że godzinny trening równa się spaleniu nawet 1000 kcal, co powinno ucieszyć wszystkich, którzy nie przepadają za bieganiem oraz siłownią. Dla niektórych ta ilość kalorii niczego nie przedstawia. Właśnie z tego względu można przyrównać skakanie do chodzenia, gdyż w trakcie marszu spala się jedynie 250 kcal w ciągu godziny. Skakanka jest więc zdecydowanym sprzymierzeńcem wszystkich, którzy pragną pozbyć się zbędnych kilogramów. To również dobry moment, żeby wskazać na jeszcze jedną zaletę związaną z ćwiczeniem na skakane, a mianowicie trening może odbywać się w dowolnym miejscu i o każdej porze dnia i nocy. Park i dom to tylko przykłady. Na początku wystarczy tylko 10 minut skakania, które pobudzi organizm oraz przyzwyczai do coraz dłuższego i bardziej intensywnego wysiłku.

Skakanie na skakance to zdecydowanie aktywność zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych, a kiedy ćwiczy się na dworze, organizm dodatkowo się dotlenia, co również wpływa pozytywnie na ogólne samopoczucie. Ciężko jest więc znaleźć chociaż jedne przeciwwskazanie do rozpoczęcia takiej formy aktywności.